فرماندار همدان از کاهش آبیاری سبزیجات با فاضلاب در این استان خبر داد.

کاهش  آبیاری سبزیجات با فاضلاببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی تعالی، فرماندار همدان بیان کرد: برای پیشگیری از آبیاری با فاضلاب با وجود اینکه در محدوده ممنوعه هیچگونه مجوز حفر چاه ارائه نمی شد، اما برای رفع این معضل مجوز حفر 2 حلقه چاه دریافت شد.

وی افزود: هم اینک می توان حدود 60 هکتار زمین را با استفاده از این 2 حلقه چاه آبیاری کرد و هم اینک بیشتر سبزیکاران نه تنها اقدام به آبیاری با فاضلاب نمی کنند بلکه بذر آن را می کارند.

فرماندار همدان مهمترین علت کاهش سطح زیر کشت سبزی با فاضلاب را اطلاع رسانی، آگاهی مردم و حساسیت مردم به مسائل بهداشتی دانست.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان نیز گفت: آگاهی مردم و بی رغبتی آنها به بهره گیری از سبزی های آلوده روند کنترل آبیاری سبزیجات با فاضلاب را مثبت کرده است.

علی اصغر ناظری پور اضافه کرد: اندک افراد متخلف نیز به دور از چشم مردم و شبانه اقدام به آبیاری مزارع سبزی با فاضلاب می کنند.

وی در پایان ادامه داد: پیشتر مردم بر این باور بودند که آبیاری با فاضلاب موجب رشد سریع سبزیجات می شود اما هم اینک با آگاه سازی نسبت به این موضوع پیگیر جلوگیری از این تخلف هستند.

انتهای پیام/ب

آبیاری سبزیجات با فاضلاب کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.